عجايب هفتگانه سرزمين کانگوروها(استرالیا)
 
درباره وبلاگ


سلام علی هستم در این وبلاگ از سعی و تلاشم در راه رسیدن به آرزوهام براتون می نویسم می خوام تو این مدت حسم رو با شما به اشتراک بذارم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی و آدرس alisanta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 17842
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی




در روي زمين کشورها يا سرزمين‌هاي متعددي وجود دارند که هريک به نحوي بيانگر زيبايي‌هاي نهفته در اين کره خاکي به شمار مي‌روند. سرزمين‌هايي با پيشينه‌هايي تاريخي و زمين‌شناختي گوناگون که به لطف برخورداري از قلمروي وسيع، مي‌توان شگفتي‌هاي بي‌نظيري را در آن‌ها مشاهده کرد.

در ميان اين تنوع بي‌نظير خلقت، سرزمين‌هايي وجود دارند که اگرچه از دستيازي انسان‌ها در امان نمانده‌اند اما به واسطه پرت بودن و قرار گرفتن در مکان‌هايي به ظاهر دوردست، با وجود گذر هزاران سال همچنان سالم مانده اند.

استراليا، کشور غالب در قاره اقيانوسيه يکي از مهم‌ترين اين سرزمين‌ها است. کشوري وسيع با تنوع فرهنگي، طبيعي و جانوري بسيار زياد که هنوز هم مي‌توان اسرار عجيبي را از آن استخراج کرد. اين کشور که به سرزمين حيوانات منحصر به فرد و عجيب نيز معروف است در دل خود عجايب بي‌شماري را نگاه داشته است.

آنچه در ادامه مي‌خوانيم گزيده‌‌اي از هفت منطقه منحصر به فرد استراليا است که برخي از آنها ساخته دست بشر مي‌باشند.

پارک ملي کاکادو:

«کاکادو» به عنوان نخستين پارک ملي استراليا مناظري دراماتيک، سنگ‌نگاره‌هايي بومي و حيات وحشي مملو از گونه‌هاي جانوري متنوع را ارائه مي‌دهد.علاوه بر حيات وحش جاذبه‌هايي طبيعي همچون آبشارها و تنگه‌هايي مانند « ماگوک»، «گانلوم»، «آبشار دوقلو» و «آبشار جيم جيم» نيز در اين پارک وجود دارند که از جاذبه بسيار بالايي برخوردارند.

پارک ملي «کاکادو» به دليل برخورداري از 30 درصد گونه‌هاي مختلف پرندگان استراليايي به يکي از بهترين مناطق تماشاي پرندگان در جهان نيز تبديل شده است. در اين ميان «کروکوديل‌هاي آب‌هاي شور»، «کانگوروها» و «والابي‌ها» نيز از ديگر حيوانات ديدني اين پارک محسوب مي‌شوند. با اين وجود شايد بتوان گفت، زيباترين جاذبه موجود در اين پارک، سنگ‌نگار‌ه‌هايي است که توسط ساکنان بومي اين کشور در طول هزاران سال پييش خلق شده اند. سنگ‌نگاره‌هايي که قدمت بسياري از آن‌ها به بيش از 20 هزار سال مي‌رسد.

اولورو:

«اولورو» يا « صخره آير» نيز مي‌تواند يکي از معروف‌ترين مناظر زيباي طبيعي استراليا محسوب شود که هر ساله جمعيت کثيري از گردشگران را به سوي خود جلب مي‌کند. وجود آهن در اين صخره از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن محسوب مي‌شود که در ساعات مختلف روز موجب تغيير رنگ آن از قرمز روشن به قرمز کبود مي‌شود. «اولورو»‌ علاوه بر زيبايي‌هاي طبيعي دربين ساکنان بومي از اهميتي مذهبي نيز برخوردار بوده و از اينرو مي‌توان آن ‌را جاذه‌اي فرهنگي و طبيعي خواند. «اولورو» يکي از مناطق تاريخي استراليا است که در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده است.

بندر سيدني:

براي بسياري از گردشگران، استراليا با شهر سيدني تعريف شده است اما خود اين شهر نيز به واسطه «سالن اوپرا» صدفي شکل آن شهرتي جهاني پيدا کرده است. اين سالن که در فهرست ميراث جهاني يونسکو قرار دارد يکي از مشهور‌ترين مراکز هنري جهان به شمار رفته و سالانه بيش از يک ميليون نفر از آن بازديد مي‌کنند. اين سالن در بندر سيدني و در نزديکي پل بندر سيدني قرار داشته و به دليل طراحي طاق مانند خود در نزد عموم به «جارختي» معروف شده است.

گردشگران مي‌توانند با ورود به شهر سيدني از بندر عبور کرده، روي پل آن قدم بزنند، همديگر را به يک فنجان چاي در سالن اپرا دعوت کنند و چرخي نيز در «باغ‌هاي سلطنتي» که در همان اطراف قرار دارد بزنند.

پارک ملي پورنولولو:

پارک «پورنولولو» که در منطقه استراليا غربي قرار داشته و از جمله ميراث ثبت شده در فهرست يونسکو به شمار مي‌رود يکي ديگر از عجايب هفتگانه استراليا است که شهرت فراواني به خاطر عوارض و تنوع زمين‌شناسي خود دارد. اين برج‌هاي لانه زنبوري که از سنگ‌هاي شني و صخره ساخته شده اند اين پارک را به عنوان نخستين جاذبه منطقه تبديل کرده اند. برآمدگي‌هاي گنبدي اين برج‌ها که به تناوب نوارهايي نارنجي و خاکستري رنگ دارند نيز نمايي عجيب به آن‌ها داده‌اند. با اين وجود از آنجايي که دسترسي به اين پارک تنها در فصول گرم ميسر بوده و براي ديدن تمام منطقه بايد از وسايل نقليه ويژه استفاده کرد، گردشگران ترجيح مي‌دهند براي تماشاي اين پارک از بالگرد‌ها استفاده کنند.

صخره‌هاي بزرگ مرجاني:

صخره‌هاي مرجاني استراليا با امتدادي بيش از 2600 کيلومتر از بزرگترين صخره‌هاي مرجاني جهان مي‌باشند که از 2900 صخره و 900 جزيره تشکيل شده‌اند.اين صخره‌ها که در سواحل کويينزلند و در درياي مرجاني استراليا قرار دارند به عنوان بزرگترين ساختار تک دانه‌اي موجود در جهان به شمار مي‌روند که توسط ارگانزيم‌هاي زنده ايجاد شده اند.

اين مرجان‌‌ها ساخته شده از مجموعه‌اي ميلياردي از ارگانزيم‌هاي کوچک و ميکروسکپي است که به «پوليپ‌هاي مرجاني» معروف بوده و تنوع گسترده‌اي از موجودات دريايي را در خود جاي داده است. اين صخره‌هاي مرجاني که در سال 1981 در فهرست ميراث جهاني يونسکو به ثبت رسيده‌‌اند از مشهورترين جاذبه‌هاي گردشگري جهان به شمار مي‌روند.

درختان غول پيکر اوکاليپتوس تاسماني:

تاسماني براي مسافران و گردشگراني که در پي کشف زيبايي‌هاي طبيعت و حيات وحشي دست نخورده هستند، جايي شناخته شده است. در اين ميان علاوه بر تنوع گسترده جمعيت جانوري و گياهي ، اين منطقه خانه درختان اوکاليپتوس غول پيکر نيز مي‌باشد. اين درخت که به نام‌هاي « چسب مرداب»،‌ »کوه خاکستري» و « بلوط تاسماني» نيز شهرت دارد، از بزرگترين گياهان و سخت چوب‌ترين درختان جهان محسوب مي‌شود. اين درخت يکي از مرتفع‌ترين درخت‌هاي جهان نيز به شمار مي‌رود که گونه‌هايي بالغ بر 100 متر آن‌ها نيز در تاريخ ديده شده است. درحال حاضر مرتفع‌ترين نمونه از اوکاليپتوس‌هاي تاسماني 99.6 متر طول داشته و به «سنتوريوم»‌ معروف است.

جاده بزرگ اقيانوسي:

اين جاده که در جنوب سواحل ويکتوريا قرار دارد با طول 243 کيلومتري خود به يکي از بزرگترين راه‌هاي طبيعي جهان تبديل شده است. سنگ‌هاي شني تشکيل دهنده اين راه که از خرد شدن چندين هزار ساله سنگ‌هاي اقيانوس جنوبي به وجود آمده اند منظره‌اي زيبا و شگفت آور از آن خلق کرده اند. علاوه بر آن اين راه يکي از جاذبه‌هاي مهم گردشگري استراليا نيز به شمار مي‌رود که در ميان خشکي‌هاي متنوع مناطق ساحلي، محيطي جذاب را براي گردشگران به وجود آورده است. سنگ‌هاي آهکي موسوم به حواريون و منظره‌اي شبيه پل لندن نيز از ديگر جاذبه‌هاي آن مي‌باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 5 خرداد 1392برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : علی